Wednesday, November 5, 2008

Na'wa dan Tudungnya

Haa...setelah beberapa hari baru kali ni Emak dapat tuliskan dalam blog nih. Ketiadaan Na'wa ( Kak Wea) memberi peluang Emak mencatat kisah tentang keletah dia sejak semalam dan ari nih. Na'wa balik kampung ikut Tok Bah dan Tok Mak, kebetulan datang pada hari semalam atas urusan membeli barang-barang persiapan untuk Tok Mak ke Mekah menunaikan Haji tak lama lagi. Buat Mak (Tok Mak), Nanie doakan mudah-mudahan semuanya berjalan lancar dan selamat. Amin.

Hm.. pasal Na'wa, memang dia nih agak mudah respon pada apa yang berlaku disekelilingnya. Kali nih Emak rasa gembira sebab anak Emak sudah minat nak pakai tudung walau baru berusia 3 athun 7 bln. Dia menyatakan hasrat untuk memakai tudung bila berpeluang ke sekolah tadika pada tahun hadapan. syukur..itu petanda baik. lepas nih Emak akan cuba bantu beri galakan pada Na'wa memakai tudung setiap kali keluar rumah untuk bersiar-siar. Emak doakan anak Emak jadi orang yang baik-baik, taat pada ibu bapa dan agama serta beramal salehah.

Semuga Tudung mengambarkan keluhuran dan kesucian rohani dan jasmani. Sesuai dengan nama Kak Wea - Kelahiran dari Syurga.

Hana (adik) kini berusia 5 bulan. Pandai membebel bila tak bawa dia berjalan-jalan. paling suka pada aktiviti kejar-mengejar dengan kakaknya.

No comments: